Odbor rozvoje města
- Kontakty
- Dokumenty a formuláře
Základní informace
Popis činnosti:
- spolupracuje s vedením města při získávání dotací a grantů v rámci kraje, ČR a EU,
- na úseku regionálního rozvoje vykonává státní správu v rozsahu obecního úřadu obce s rozšířenou působností podle zákona č. 248/2000 Sb., o podpoře regionálního rozvoje, ve znění pozdějších předpisů, tzn.: zajišťuje realizaci "Programu obnovy venkova" (sběr žádostí, administrace, kontrola), poradenství a metodickou činnost obcím v jednotlivých programech státní podpory realizovaných prostřednictvím státního rozpočtu, fondů (SFRB, SFŽP, SFDI, apod.) a fondů EU, dále usměrňuje rozvoj území v souladu se strategickými a rozvojovými programy, spolupracuje na řešení rozvoje příhraničních oblastí a hraničních přechodů, spolupracuje s mikroregiony,
- plní další úkoly spojené s rozvojem regionu a kraje dle požadavků města, krajského úřadu a ústředních orgánů státní správy.
Úsek investic:
- vykonává činnost související s přípravou a realizací investiční výstavby a drobných staveb (tzn. že předkládá radě města ke schválení také návrhy podmínek pro výběrová řízení na jejich dodavatele),
- zadává vypracování předprojektové dokumentace a zajišťuje její posouzení a schválení, zajišťuje vypracování projektové dokumentace investiční výstavby a podle potřeby též u rozsáhlejších rekonstrukcí nebo oprav, nebo úprav se změnou užívání staveb a zajišťuje její schválení, a to vše v souladu se zákonem č. 183/2006 Sb., o územním plánování a stavebním řádu (stavební zákon),
- zadává realizaci staveb, zajišťuje realizaci staveb, vykonává všechny funkce investora u všech staveb, jejichž investorem je město, a to v souladu se zákonem č. 137/2006 Sb., o veřejných zakázkách,
- provádí stavební dozor, případně zajišťuje výkon technického dozoru u dodavatelských firem,
- organizuje kolaudaci dokončených staveb, zajišťuje vydání kolaudačních souhlasů dle § 120 a 122 stavebního zákona,
- kontroluje obsah smluv a jejich dodatků s dodavateli všech prací, které souvisejí se zajištěním přípravy a realizace staveb; kontroluje jejich soulad se schváleným rozpočtem,
- odpovídá za dodržování rozpočtované ceny jednotlivých investičních akcí, podněcuje řešení nežádoucích rozdílů v ceně,
- kontroluje faktury na dodávky prací, tzn. předkládá podklady k účetnímu převedení dokončených staveb a strojů (dodávky investiční a neinvestiční) a předává je uživatelům,
- připravuje ve spolupráci s vedením města prognózy rozvoje města, navrhuje pořadí přípravy a realizace investic z pohledu potřeb města, navrhuje úpravy rozpočtu města a předkládá je městským orgánům ke schválení,
- připravuje přehled potřeb drobných staveb a nezbytných stavebních úprav staveb, inženýrských sítí a technické vybavenosti města,
- úzce spolupracuje s odborem správy majetku města, dále s odborem výstavby, regenerační komisí rady města a technickými službami města,
- spolupracuje se správci inženýrských sítí na území města z hlediska provozně-technického i z hlediska rozvoje těchto sítí a zajišťuje jejich koordinaci,
- při své činnosti se řídí zákonem o obcích, schváleným územním plánem města, usneseními orgánů města,
- zastupuje město při řízeních týkajících se jejich činnosti a hájí jeho zájmy.
Úsek majektu města
- zabezpečuje hospodaření s majetkem města
- vede evidenci veškerého majetku města (kromě materiálu a zboží), porovnává ji s účetní evidenci, připravuje podklady pro účetní operace týkající se majetku města, připravuje podklady pro inventarizaci a zajišťuje její řádné provedení, připravuje podklady pro vyřazení majetku z evidence, zajišťuje jeho vyřazení, navrhuje a zajišťuje způsoby likvidace majetku
- zajišťuje zařazení investic do evidence majetku města
- vede evidenci žádostí o koupi nebo pronájem movitého či nemovitého majetku města
- připravuje a zajišťuje podklady pro jednání rady a zastupitelstva města týkající se majetku města a plní úkoly vyplývající z jejich usnesení, které se týkají tohoto majetku
- připravuje a zajišťuje podklady pro vyhotovení majetkoprávních smluv města, týkajících se jeho majetku a při jejich vyhotovení spolupracuje s právníkem města, vede evidenci těchto majetkoprávních smluv a zajišťuje kontrolu jejich dodržování
- připravuje a zajišťuje podklady pro vymáhání pohledávek a soudní jednání, týkající se majetku města a jeho majetkoprávních smluv
- zajišťuje podklady pro znalecké oceňování majetku města i jeho samotné oceňování
- zajišťuje podklady z katastru nemovitostí a pozemkových knih a zápisy do katastru nemovitostí týkající se majetku města
- zajišťuje zpracovávání a podávání daňových přiznání daně z převodu nemovitostí
- zabezpečuje vybírání nájemného a vyúčtování záloh od nájemníků na základě majetkoprávních smluv, upomíná neplatiče před zahájením soudního vymáhání
- spravuje budovy městského úřadu, tj. čp. 1, 11, 26, 32, 57 a 629, tzn. zajišťuje provoz, údržbu (objednává revize výtahů, revize EZS, revize elektro, revize hasicích přístrojů) a běžné opravy budov úřadu a v nich umístěného nábytku na základě písemných požadavků jednotlivých odborů a ostatních jednotek městského úřadu, sleduje odběr vody, plynu, elektřiny
- zajišťuje realizaci požadavků (písemných) jednotlivých odborů a ostatních jednotek městského úřadu na vybavení kanceláří (mimo výpočetní techniky a kopírek)
- ve spolupráci s muzeem a starostou města zajišťuje péči o kulturní památky a památky místního významu na území města
- kontroluje a koordinuje činnost separačního dvora
- zajišťuje koordinaci svozu komunálního odpadu z území Města Dobrušky mezi občany, firmou svážející komunální odpad, technickými službami a firmou EKO-KOM
- zajišťuje podklady pro fakturaci za tříděný odpad - obaly
- zodpovídá za likvidaci černých skládek na pozemcích města ve spolupráci s technickými službami
- dbá o rozvoj vodovodů a kanalizací, odpovídající potřebám města, zajištěním jeho zpracování do závazné části územně plánovací dokumentace obce v souladu s plánem rozvoje vodovodů a kanalizací
- připravuje obecně závazné vyhlášky které upravují způsob náhradního zásobování vodou a náhradní odvádění odpadních vod podle místních podmínek a které stanoví úhradu vodného a stočného ve dvousložkové formě, včetně druhu stanovení pevné složky)
- spolupracuje s právnickými osobami, kterým je pronajat obecní majetek související s pitnou vodou a odpadními vodami, kontroluje plnění nájemních smluv a předkládá orgánům obce návrhy na údržbu a opravy tohoto majetku
- předkládá orgánům města návrhy na využití, údržbu a opravy majetku nepronajatého, týkajícího se pitné vody, odpadních vod a dešťových vod
- předkládá návrh na provedení technického auditu vodovodů a kanalizací ministerstvu za účelem zjištění technického stavu vodovodů a kanalizací, oprávněnosti vynaložených provozních nákladů, jakož i pořizovacích nákladů a nákladů navrhovaného rozvoje vodovodů a kanalizací
- podle zákona č. 320/2001 Sb., o finanční kontrole, zajišťuje veřejnosprávní kontrolu v příspěvkových organizacích města (mateřská škola, základní školy, dům dětí a mládeže a základní umělecká škola)