Město Dobruška
MěstoDobruška

Ochrana spotřebitele

Jak postupovat při reklamaci mobilních služeb, pevné linky, internetu či kabelové televize

19. května 2020

Zavřené školy, omezená veřejné doprava, uzavřené hranice, izolovaní senioři, zásadní omezení shromažďování, masové rozšíření home office mezi zaměstnanci. Tím vším si lidé prošli v poslední době. Potřeba využívat služby elektronických komunikací podstatně vzrostla a s tím i možnost snížení kvality služeb či častější výskyt chyb v jejich vyúčtování. Jakým způsobem lze tyto zásadní služby pro práci i život nás všech reklamovat?

Pravděpodobně se vám už stalo, že služby elektronických komunikací fungovaly omezeně nebo dokonce vůbec. Mobilní volání i internetové připojení jsou poskytovány na sítích sdílených velkým množstvím uživatelů, což při mimořádném zatížení může vést ke zhoršení kvality připojení nebo i ke kolapsu části či celé sítě. Jistě si vzpomenete na velký výpadek některých mobilních telefonních služeb jednoho operátora na počátku koronavirové krize. „Není to nic neobvyklého ani zásadně špatného, protože každá technická služba má určité riziko omezení a výpadku. Zákon o elektronických komunikacích s tím počítá a počítají s tím i všeobecné podmínky jednotlivých operátorů,“ uvádí Eduarda Hekšová, ředitelka spotřebitelské organizace dTest.

Spotřebitelé by však měli vědět, co mohou reklamovat, v jakých lhůtách a čeho se vůči operátorům mohou domoci. Reklamovat lze jak vyúčtování, tak i kvalitu poskytované služby. Pokud se tedy setkáte u pevné linky, mobilního telefonu, kabelové televize, internetového připojení či jiné služby elektronických komunikací s chybným vyúčtováním, neposkytnutím služby či jejím nekvalitním nebo omezeným poskytováním, reklamujte.

Podání reklamace operátorovi musíte stihnout v zákonné lhůtě, která činí dva měsíce od doručení reklamovaného vyúčtování nebo od vadného poskytnutí služby. Operátor má pak jeden měsíc na to, aby reklamaci vyřídil. Jde-li ale například o roaming a operátor musí vyúčtování projednat se zahraničním provozovatelem, pak se lhůta pro vyřízení reklamace prodlužuje ještě o jeden měsíc. Pozor, podání reklamace nemá odkladný účinek vůči splnění povinnosti uhradit vyúčtovanou cenu.

Po operátorovi nemůžete chtít nahradit újmu, která vám byla způsobena neposkytnutím nebo vadným poskytnutím služby elektronických komunikací. „V případě uznání reklamace je operátor povinen zajistit odstranění závady a přiměřeně snížit cenu nebo po dohodě s vámi zajistit poskytnutí služby náhradním způsobem. Nedomůžete se ale náhrady škody vzniklé v důsledku přerušení služby, neboť takovou povinnost operátorovi zákon neukládá,“ vysvětluje Eduarda Hekšová.

Služby reklamujte přímo u svého operátora. Učinit tak můžete telefonicky, e-mailem, prostřednictvím formuláře na webových stránkách operátora nebo písemně. Pokud nechcete dlouhé minuty čekat na zákaznické lince operátora a zároveň byste rádi měli důkaz o uplatnění své reklamace, reklamujte raději písemně. Pamatujete na to, že jedině s dobrou dokumentací své reklamace se později můžete domoci ochrany u Českého telekomunikačního úřadu, pokud by operátor vaši reklamaci neuznal nebo řádně nevyřídil. „Nevyhoví-li operátor vaší reklamaci, můžete podat u Českého telekomunikačního úřadu návrh na zahájení řízení o námitce proti vyřízení reklamace. Musíte tak ale učinit bez zbytečného odkladu, nejpozději do jednoho měsíce ode dne doručení vyřízení reklamace ze strany operátora nebo marného uplynutí lhůty pro její vyřízení,“ uzavírá Eduarda Hekšová.

K reklamaci můžete využít i vzorový formulář od dTestu dostupný zde.

Kalendář akcí

Po Út St Čt So Ne
27
6
28
6
29
6
30
5
1
5
2
4
3
4
4
5
5
6
6
6
7
4
8
4
9
5
10
4
11
4
12
4
13
5
14
4
15
4
16
6
17
5
18
6
19
6
20
5
21
5
22
5
23
5
24
5
25
6
26
5
27
6
28
6
29
6
30
8
31
9

Kamery

Kamery

Virtuální prohlídka

Virtuální prohlídka

Překlad (translations)

Informace k COVID-19

Informace k COVID-19

Spotřebitelská poradna dTest

Spotřebitelská poradna dTest

Strategický plán

Strategický plán rozvoje města

Odstávky ČEZ

ČEZ Distribuce – Plánované odstávky [nové okno]

Aktuální počasí

dnes, čtvrtek 28. 10. 2021
jasno 15 °C 6 °C
pátek 29. 10. jasno 14/7 °C
sobota 30. 10. polojasno 13/6 °C
neděle 31. 10. slabý déšť 14/10 °C

Mobilní aplikace

logo mobilní aplikace

Aktuální informace v mobilní aplikaci zdarma ke stažení:

app-store-download

google-play-download

Vyhledávání lékaře online

Databáze zdravotnických zařízení a lékařů celé ČR umožňuje z jednoho místa najít toho správného odborníka na Vaše zdravotní potíže. Zkuste portál www.navstevalekare.cz
[nové okno]

Pozvánky

Soubor ke stáhnutí: Kino-Dobruska-10_2021_web.pdf, Typ: Adobe Portable Document Format, Velikost: 198.32 kB

Testování na nemoc covid-19

Výstava 70 let vojenské geografie v Dobrušce

Výstava fotografií od FOMEI ambasadorů

Reprezentační ples města Dobrušky - zrušeno

Výstava Podorlického vzdělávacího centra

Swing nylonového věku

Divadelní představení Sborovna

Divadelní podzim

Divadelní představení

Chcipomoct.cz

Pecujdoma.cz

Pomoc - sociální pracovník

Spolupráce při pomoci potřebným občanům

Bezplatná linka pro pečující

Publicita projektů a organizací
Mapa