Pečovatelská služba
právní forma: Organizační složka města Dobrušky
adresa: Na Příčnici 1011, 518 01 Dobruška
odpovědná osoba: Bc. Táňa Klimešová
telefon: 603 995 006
e-mail: pec.sluzba@mestodobruska.cz
zřizovatel: Město Dobruška
statutární zástupce: Miroslav Sixta
IČ: 00274879
kapacita: terénní 50, ambulantní 2
Posláním pečovatelské služby je zajistit potřebnou péči osobám, které se dostaly do nepříznivé životní situace z důvodu snížené soběstačnosti v důsledku věku, chronického onemocnění nebo zdravotního postižení a nejsou schopny pomocí jiných zdrojů tuto situaci sami vyřešit. Služba se poskytuje ve vymezeném čase a v domácnostech osob, ve Středisku osobní hygieny (bezbariérová koupelna) na pracovišti Pečovatelské služby, na území města Dobrušky. Služba je poskytována na základě zákona č.108/2006 Sb., o sociálních službách, a vyhlášky č. 505/2006 Sb., kterou se provádějí některá ustanovení zákona o sociálních službách, ve znění pozdějších předpisů. Tato pomoc je poskytována pracovníky pečovatelské služby v oblasti osobní péče a péče o domácnost příjemců a to na základě individuální dohody s potřebnými příjemci v rozsahu a kvalitě umožňující klientům žít ve svém přirozeném domácím prostředí.
Cíle pečovatelské služby:
- je umožnit uživatelům v co nejdelším a kvalitním setrvání ve domácím prostředí
- zachovat dosavadní způsob života na jaký jsou zvyklí
- umožnit uživatelům využívat místní instituce poskytující služby veřejnosti
- podporovat uživatele v udržování kontaktů s rodinou a přáteli
- podporovat sociální začleňování
- podpora uživatelů při uplatňování práv a zájmů
Cílová skupina:
Pečovatelská služba se poskytuje osobám:
- zdravotně postiženým
- chronicky nemocným
- kombinovaně postiženým
- seniorům
Věkové kategorie:
- dospělí 27-64 let
- mladší senioři 65-80 let
- starší senioři nad 80 let
Principy poskytování pečovatelské služby:
- možnost volby služeb
- partnerský a individuální přístup
- diskrétnost
- posilování sociálního začleňování
- empatie
- zachování lidské důstojnosti
Základní činnosti:
- pomoc při zvládání běžných úkonů péče o vlastní osobu (pomoc a podpora při podávání jídla, pomoc při přípravě jídla a pití pomoc při oblékání a svlékání (včetně speciálních pomůcek), pomoc při prostorové orientaci, pomoc při přesunu na lůžko nebo vozík)
- pomoc při osobní hygieně nebo poskytnutí podmínek pro osobní hygienu ve Středisku osobní hygieny v prostorech Pečovatelské služby (pomoc při úkonech osobní hygieny, pomoc při základní péči o vlasy a nehty, pomoc při použití wc)
- poskytnutí stravy nebo pomoc při zajištění stravy (dovoz nebo donáška jídla, pomoc při přípravě jídla a pití, příprava a podávání jídla a pití)
- pomoc při zajištění chodu domácnosti (běžný úklid a údržba domácnosti, údržba domácích spotřebičů, pomoc při zajištění velkého úklidu domácnosti, donáška vody (ze studny), topení v kamnech včetně donášky a přípravy topiva, běžné nákupy a pochůzky, velký nákup týdenní, praní a žehlení osobního a ložního prádla)
- doprovázení dospělých k lékaři, doprovázení dospělých na úřady a veřejné instituce
- pomoc při zajištění bezpečí a možnosti setrvání v přirozeném sociálním prostředí (dohled nad jednáním osoby závislé na pomoci)
- pomoc při uplatňování práv, oprávněných zájmů a při obstarávání osobních záležitostí (pomoc při komunikaci vedoucí k uplatňování práv a zájmů, při vyřizování běžných záležitostí)
Základní sociální poradenství, poradenství pro pečující osoby, včetně nácviku dovedností pečujících osob pro zvládání péče o osoby závislé na jejich pomoci.
Způsob úhrady poskytnutých úkonů
Provoz Pečovatelské služby je hrazen z rozpočtu města Dobrušky, uživatelé hradí pouze poskytnutou službu, která je účtována podle platného ceníku služeb. Úhrady za poskytnuté služby vybírá zaměstnanec pečovatelské služby vždy na začátku měsíce za měsíc uplynulý. Stvrzenka obsahuje jméno a příjmení uživatele, konkrétní měsíc za nějž je částka vybírána, druhy poskytnutých služeb, četnost, nebo časové rozpětí poskytnuté služby. Vybírání úhrad je podmíněno hmotnou odpovědností zaměstnance. Přijetí částky i potvrzení o platbě podepisuje uživatel i zaměstnanec, který finanční částku přijal.
Na bezplatné poskytování sociální služby mají nárok:
- účastníci odboje (zákon č. 255/1946 Sb.)
- osoby, které jsou účastny rehabilitace podle zákona č. 119/1990 Sb. o soudní rehabilitaci
- osoby, které byli zařazeny v táboře nucených prací nebo v pracovním útvaru, jestliže rozhodnutí o tomto zařazení bylo zrušeno podle § 17 odst.1 zákona č. 87/1991 Sb. o mimosoudních rehabilitacích
- pozůstalým manželům (manželkám)po osobách uvedených výše starších 70 let
Terénní Pečovatelská služba je poskytována v tomto časovém rozsahu:
PO- NE od 7.00- 19.00.
Ambulantní Pečovatelská služba se poskytuje v tomto časovém rozsahu:
PO- NE od 7.00- 19.00.
Zájemci o sociální službu se mohou přihlásit osobně, telefonicky nebo prostřednictvím jiné osoby (rodinný příslušník, lékař, soused, sociální pracovnice, nemocnice apod.). Vedoucí pečovatelské služby navštíví zájemce o službu v jeho bytě, případně zdravotnickém zařízení. Jednání se může zúčastnit i rodinný příslušník zájemce, či osoba jemu blízká. Zájemce je podrobně informován o rozsahu nabízených služeb, způsobu poskytování služeb, podmínkách a ceně nabízených služeb, způsobu úhrady, odhlášení služeb apod. Se zájemcem o sociální službu jsou projednány jeho požadavky, očekávání a osobní cíle, které by bylo možno prostřednictvím služby realizovat. Na základě vyjednávání, bude vyplněna písemná žádost, zájemce si sám určí rozsah, popřípadě četnost poskytovaných služeb, které naplní jeho osobní cíle. Následně bude uzavřena Smlouva o poskytování pečovatelské služby.
Výroční zprávy:
- Výroční zpráva za rok 2023
- Výroční zpráva za rok 2022
- Výroční zpráva za rok 2021
- Výroční zpráva za rok 2020
- Výroční zpráva za rok 2019
- Výroční zpráva za rok 2018
- Závěrečná zpráva za rok 2017
- Závěrečná zpráva za rok 2016
Dokumenty ke stažení:
Datum poslední aktualizace: 22. 7. 2024 14:56