Zvláštní orgány města
V případech stanovených zvláštními zákony zřizuje starosta pro výkon přenesené působnosti zvláštní orgány obce, jmenuje a odvolává jejich členy. V případech stanovených zvláštními zákony vykonává zvláštní orgán obce s rozšířenou působností státní správu pro správní obvod obce s rozšířenou působností. V čele zvláštního orgánu obce může být jen osoba, která, nestanoví-li zvláštní zákon jinak, prokázala zvláštní odbornou způsobilost v oblasti přenesené působnosti, pro jejíž výkon byl zvláštní orgán zřízen. Pro prokázání zvláštní odborné způsobilosti osoby stojící v čele zvláštního orgánu obce platí obdobně ustanovení zvláštních právních předpisů upravujících toto prokázání pro úředníky územních samosprávných celků. Toto ustanovení se nevztahuje na případy, kdy v čele zvláštního orgánu obce stojí na základě ustanovení zvláštního zákona starosta.
Krizový štáb obce s rozšířenou působností
Zástupce: Jan Špaček - místostarosta města
Členové:
- Ivan Koláčný - místostarosta města
- Mgr. Taťána Břízová - tajemník MÚ
- Bc. Luboš Petera, DiS. - referent kanceláře tajemníka
- Ing. Blanka Coufalová - vedoucí odbour dopravy a správy vnitřních věcí
- Bc. Dana Ehlová - vedoucí odboru Obecní živnostenský úřad
- Bc. Klára Škopová DiS. - vedoucí odboru finančního a školského
- Bc. Bohuslava Tupcová, DiS. - vedoucí odbour výstavby a životního prostředí
- Mgr. Daniel Radoch - právník MÚ
- Ing. Martin Kanta - vedoucí oddělení informatiky
- Bc. Adolf Soumar - velitel městské policie
- Ing. Adéla Brandová - vedoucí kanceláře tajemníka
-
Bc. Markéta Prokešová - vedoucí odboru sociálních věcí a zdravotnictví
Krizový štáb
je pracovním orgánem starosty obce, který ho svolává a používá pouze v případě že:
- je vyhlášen STAV NEBEZPEČÍ pro celé území nebo jeho část v působnosti příslušného orgánu krizového řízení
- vedoucí KŠ rozhodl použít krizový štáb ke koordinaci záchranných a likvidačních prací, zpravidla po obdržení žádosti o koordinaci záchranných a likvidačních prací k tomu oprávněné osoby, kterou je velitel zásahu nebo řídící důstojník hasičského záchranného sboru kraje
- je k tomu vyzván Ministerstvem vnitra při ústřední koordinaci záchranných a likvidačních prací
- aktivace krizového štábu je součástí úkolů prováděných při cvičení
Aktivaci krizového štábu provádí:
- vedoucí KŠ, který současně stanoví čas a místo jeho úvodního zasedání
Zasedání krizového štábu
- Krizový štáb podle rozhodnutí vedoucího KŠ se k zasedání schází operativně. Vedoucí krizového štábu rozhodne o tom, zda krizový štáb bude jednat nepřetržitě. V takovém případě jednotliví členové bezpečnostní rady orgánu krizového řízení mohou být, s předchozím souhlasem vedoucího krizového štábu při zasedání zastupováni jimi pověřenými pracovníky svých orgánů nebo složek integrovaného záchranného systému. Vedoucí krizového štábu je oprávněn přizvat na jednání i další osoby, (odborníky, kteří nejsou členy krizového štábu).
Úkoly krizového štábu
- nepřetržitě zabezpečovat pracovní, poradní a informační servis pro rozhodování svého vedoucího při krizových stavech
- koordinovat záchranné a likvidační práce, zpravidla po obdržení žádosti o koordinaci těchto prací od oprávněné osoby, kterou je velitel zásahu nebo řídící důstojník HZS kraje
Základní úkoly stálé pracovní skupiny
- v součinnosti s operačními a informačními středisky složek IZS při řešení krizové situace nebo koordinace záchranných a likvidačních prací zabezpečovat podklady pro úvodní zasedání krizového štábu po vzniku mimořádné události nebo vyhlášení krizového stavu pro správní území obce Dobruška s rozšířenou působností
Úkoly tajemníka KŠ
- zabezpečuje komunikaci krizového štábu s organizačními částmi orgánů krizového řízení, jehož je zaměstnancem. Zabezpečuje mimo jiné porady se zástupci organizačních složek orgánů krizového řízení, svolání a řízení porad zástupců správního území